dimecres, de setembre 22, 2010

Miquel VIII


Illescas acaba de conquerir el títol de campió d'Espanya (i van 8, rècord de campionats) i als seus 44 anys és probablement el més llest de la classe, el qui millor sap conjugar la seva partipació en tornejos (obtenint els millors resultats) amb la seva activitat professional fora de l'escaquer. I té molt de mèrit, perquè parlem d'un jugador que es va formar quan els ordinadors encara eren una quimera, en aquells temps de les empollades de l'informator i quan tenir un entrenador era l'excepció i no la norma, no com ara, quan les facilitats per a les figures emergents s'han multiplicat per 1.000 (cosa que ja esta bé, és clar). I amb tot, Illescas segueix guanyant, obtenit millors resultats que fins i tot la generació següent, amb el seu estil sobri i segur. Sí senyor. Que n'aprenguin!

Fotografia: Miquel Illescas a l'Olimpíada de Dresden, 2008. Propietat:Frank Hoppe

Etiquetes de comentaris:

2 comentaris:

Blogger Renled ha dit...

Bon día Carles:

Hablas de Miguelin como yo le llamaba en aquellos mediados de los 70, bueno y hoy día cuando le veo aún le nombro así, bueno cuando no hay gente alrededor por Diós que tenemos una edad, auqnue haciendo honor a la verdad él me llama Manolito.

Unas rápidas del Comtal entonces a ese club le llamabamos Condal, era el trofeo Bosacoma en memoria del insigne jugador Joaquin Bosacoma, un clásico torneo de ese legendario club, me enfrentaba a Miguel Illescas por vez primera el unos once años y yo unos trece o catorce, vamos unos críos, recuerdo el clima que se respiraba y que a muchos nos sonará, ambiente abarrotado de gente, humo de cigarrillos y algún que otro puro, formando una espesa nube en toda la estancia de la calle de les Flors esquina con ronda de Sant Antoni yo un tercerilla y si no recuerdo mal Miguelin con pantalón corto ya todo un primera categoría, partida a cinco minutos ninguno de los dos nada que hacer en la clasificación si acaso él puede conseguir el premio al mejor infantil, la tengo ganada pero me equivoco y me dejo algo por el camino pero él va mal de tiempo muy mal, aguanto y gano por tiempo, pequeño cabreo con razón de Miguel pero somos unos críos, y de esa partida al comienzo de una gran amistad que aún hoy perdura, ya nunca más le he ganado una sola partida, siempre me castigó en nuestros encuentros, pero conservamos esa amistad, mi padre perdió con él en un social del mítico Barcinona y entonces le auguro una brillante carrera en las 64 casillas y Miguel así lo ha demostrado.

Bravo Miguel[in]

Manel

10:53 a. m.  
Blogger Carles ha dit...

Gran anècdota Manel, molt bona. Sabent com és de competitiu Illescas, m'imagino el pique del moment...

Una abraçada i anima't a compartir més històries com aquestes, amic meu.

12:07 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici